Geoblog.pl    Boyadel    Podróże    Azerbejdżan-the land of fire    Wylot do Budadapesztu

Wylot do Budadapesztu

Polska, Warszawa

Azerbejdżan, kraj ognia, wschodząca gospodarka, kraj pretendujący tak bardzo do bycia europejskim. Jaki będzie na prawdę? Pierwsze schody zaczęły się w momencie załatwiania wizy. Europejskość tego kraju lekko przybladła w moich oczach. My Polacy-Europejczycy musimy posiadać wizę. Niestety nie wydają wiz na granicy, ani na lotniskach. Więc pozostaje tylko ambasada w Warszawie, jeżeli masz zaproszenie z Azerbejdżanu lub elektroniczna wiza turystyczna. Wybrałem drugą opcję.Nie miałęm zamiaru 2 razy wybierać się do Warszawy. Więc pobrałem ze strony ambasady formularz oraz jedno z biur podróży wskazanych przez ambasadę AZ, zapłaciłem ok. 60 EUR za wizę oraz za 3 noclegi w Baku we wskazanym przez biuro podróży hotelu (ok. 800 zł), wysłąłem fotkę, kopię paszportu i wiza po ok. 2 tygodniach była gotowa.Przysłali mi ją mailem. Uwaga! Trzeba ją zachować do końca pobytu i pokazać ją przy wyjeździe urzędnikowi.
Ponieważ nie ma bezpośrednich lotów do Baku, pozostało mi wybrać trasę. Zdecydowałęm się na lot do Budapesztu i z tamtąd samolotem do Baku. Bilet do Budapesztu Lot-em ok. 200 zł, z Budapesztu do Baku ok. 700 zł.