Geoblog.pl    Boyadel    Podróże    Izrael    Miasto portowe krzyzowców
2019

Miasto portowe krzyzowców

Izrael
Izrael, Akka

Akka lub Akko, portowe miasto z historią sięgającą epoki brązu. Miejsce usytuowania świątyni Bahaitów, tu więziono założyciela tej religii, którego szczątki pochowano w świątyni w Hajfie na wzgórzu Karmel. Miasto portowe o dużym znaczeniu ze względu na swoje strategiczne położenie. Największe znaczenie miało jako stolica Królestwa Jerozolimskiego w XII i XIII w. pod rządami Krzyżowców. Stare miasto zamieszkuje w większości ludność arabska, nowe osiedla to żydowscy osadnicy.
Kierujemy się prosto na stare miasto. Pachnie morzem, portem, rybami, arabski suk, stare mury, wąskie uliczki między kamienicami. Spacerujemy, w oddali widzimy wzgórza Hajfy, z wody wystają stare ruiny, przypominające czasy krzyżowców. Czas na odpoczynek, filiżankę kawy i ser na ciepło otoczony pomarańczową jakby chałwą. PYCHA!!!!!!
Klimatyczne miejsce, nie chce się wracać, Kyte surfingowcy latają nad wiosennymi falami Morza Śródziemnego, ciemne chmury nadciągają nad Akkę, wyjeżdżamy.....